9.11.14

Älä koskaan pysäytä musiikkii // soittolista I

Mä olen jo pitkään suunnitellut tekäväni jonkin sortin playlistin tänne blogiini. Mä kuuntelen niin paljon musiikkia täällä (ja ihan ylipäänsäkin). Kai se on mun tapa käsitellä kaikkia asioita ja tunteita. Mä myös assosioin hetkiä ja muistoja biiseihin. Milloin sitten tanssitaan tyttöjen kanssa musiikin pauhatessa taustalla, milloin ajelen autoa yksin tai kavereiden kanssa musiikki kuurouttavan kovalla tai milloin makaan huoneessani napit korvilla ja silmät kiinni.


"So many stories of where I've been and how I got to where I am"

Mä ajattelin listailla nyt siis jotain biisejä, mitä olen viimeaikoina kuunnellut. Aika laidasta laitaan on nyt musiikkia. Mä en oikein löydä itteeni misään yhdestä musiikkigenrestä, vaan kuuntelen ihan mitä vaan fiiliksestä riippuen. Osan olen bongannut ihan vaan radiosta, osan löytänyt uudelleen mp3:sen kätköistä ja osan leffojen tai sarjojen soundtrackeistä. Eli hei muistakaa: " Just because music is old doesn't mean its not good. "

Toivottavasti nämä biisit saavat teilläkin sisäisen muusikon esiin, tanssijalan vipattamaan tai kylmät väreet hiipimään iholla. Eikun volat täysille!

Stromae - Ta fête. Mun on ihan pakko alottaa Stromaella. Se oli ehkä ensimmäinen ranskalainen artisti, jonka musaa mä aloin täällä kuunnella. Ja niinkuin mä taisin jo sanoakin, päädyin jopa ostamaan sen levyn. Sen musiikkiviedot on kyllä vähän hämmentäviä...

Belle Brigade - Sweet Louise. Mulle tulee tästä aina Séte mieleen. Siellä tappohelteessä makasin auringossa ja Sweet Louise soi taustalla. Mä kuuntelin tätä myös kotimatkalla E:n kanssa. Me istuttiin ihan vierekkäin kun jaettiin mun kuulokkeet ja hostisä nauroi meille taustapeilin kautta.

Black M - La légende Black. Meillä oli joskus tosi huono päivä Jennan kanssa. Oltiin varmaan ajamassa Annecyyn (minne muuallekaan?), kun tää biisi alkoi soimaan radiossa. Käännettiin nupit kaakkoon ja "avec ses mélodies, on oubliait la crise"* piti kyllä ihan paikkaansa.*suom. hänen melodioidensa kautta unohdetaan ongelmat (hoono soomi)

Alle Farben - She moves (far away), Mä olin jossain vaiheessa ihan obsessed tästä biisistä ja ylikuuntelin sitä joka välissä. " Onko ok jos laitan vähän musaa?" ja aina tää sama biisi, heh. Näköjään saksalaisetkin osaa tehdä hyvää musaa.

Fréro Delavega - Mon petit pays. Näillä on semmosta musiikkia, mitä mun on jo pitkään pitänyt itsekin koittaa ukun kanssa soitella.

MIKA - Boum boum boum. Mulla oli musa-tv päällä yks päivä kun siivosin ja jäin kuunteleman tätä biisiä. Tai oikeastaan katsomaan musavideota kateellisena. Miten siistiä sen kuvauksissa on varmaan ollut!

Milky Chance - Stolen dance. Tää on ihan huikea kappale, vaikka kulunut onkin. Mulla tulee tästä niin mieleen ekat viikonloppuillat Annecyssä ja kaikki ne kerrat kun kotimatkalla heitin Jennan himaan juoruten kaikesta maan ja taivaan välillä.

Kristian Meurman - Lapin kesä. Tämä oli ihan mieletön esitys silloin aikoinaan ja mä uudelleen löysin tän joku kuukausi takaperin. Mä rakastan sitä loppurevitystä, ah. Aina kun mulla alkaa jossain syvällä herätä pieni kaipuu kotiin ja Suomeen mä pistän tän biisin soimaan. Ei Veskun versiossakaan ole mitään vikaa ja mä tykkäsin tosi paljon Paula Koivuniemen versiosta Vain elämää -sarjassa, mutta tässä on silti sitä jotain.

Soprano - Cosmo. Musta tuntuu, että tää biisi soi a i n a radiossa kun ajelen kielikurssille Geneveen, usein just tullin kohdalla. Kyllä varmaa rajavartiat kattoo ihmeissään, että taas tuo hullu joka laulaa yksikseen ihan fiiliksissä ajaa ohi.

Sara Ramirez - The Story. Mä muistan silloin aikoinaan Greytä katsellessa aatelleeni, että wau. Nyt aloin pariviikkoa sitten katsomaan seiska kautta uudelleen ja se musikaalijakso oli yhäkin huippu. Ramirezilla on ihana ääni ja tää biisi kolahti jotenkin nyt todella pahasti. Saattaa olla, että se on viimeisen viikon soinu iltaisin repeatillä. 

Mulla kesti tämän postauksen kanssa ihan luvattoman pitkään. Oli harvinaisen vaikeeta valita vaan 10 kappaletta niistä miljoonista vaihtoehdoista. Siksi mä kysynkin, että haluatteko mun tekevän lisää soittolistoja jatkossa? Löysikö kukaan mitään mieleistään kuunneltavaa? Let me know.

//Kaikki biisit on linkattu youtubeen.

6 kommenttia:

  1. ilahduin ettei tässä ollut mitään radion soittolistaa vaan aika kirjavasti kaikkee. Löysin kappaleita uudestaan, jotka oon meinannut unohtaa. Kysyin just eilen ystävältä että mitä ranskalaisii artistei se ehdottais(aloin opiskelee nettilukios, saa ehdottaa ranskankielisii blogei jne) niin heti tuli Stromae. Mulle Stolen Dance tuo mieleen reppureissailun ja kun olin niin vapaa kaikesta, tulipa hyvä mieli kuunnella pitkästä aikaa! Taidan itsekin tehdä samantapaisen postauksen jos on ok :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo totta kai on ok :) ihana kuulla, että tykkäsit! Musta ainakin kaikkein kivointa on juuri uudelleen löytää hyviä biisejä ja ajatella "miten mä olen voinut unohtaa tämän?". Mä en tiedä ranskankielisiä blogeja (voiskin perehtyä asiaan) mutta mä ainakin opin paljon just ranskalaista musaa kuuntelemalla ja ranskalaisia leffoja kattelemalla. Myös kirjoja (aluksi luin ihan lastenkirjoja) lukemalla oppii yllättävän paljon.

      Poista
  2. Ihania biisejä :) todella harvoin tulee kuunneltua mitään ranskalaista musiikkia ja mieleen ranskalaisista artisteista tulee vaan Stromae, joten noitten linkkaamiesi biisien jälkee kuuntelin vähä muitakin ranskalaisia biisejä.. Ja tykkään :D ja tee toki lisää samantapasia musiikki-postauksia

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, että saan tuotua puolivahingossa ranskaa muidenkin elämään :D Ja kiitos!

      Poista
  3. Leevi and the leavingssin koko tuotanto puuttuu listasta! ;D eli seuraavaa postausta odotellessa ;9 hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahahahah miten tässä näin pääsi käymään!! Mä en oo kyll kohta puoleen vuoteen (pieni liiottelu on aina sallittua) istunukkaa autossa jossa leevi sois kaksneljäseittemä. Ja hei pliis mikä toi nimimerkki on :DDD

      Poista